mandag 16. januar 2012

Talk that talk to me all night.


Har hatt en PERFEKT helg med min bestetonje♥

Tok toget fra Oslo til Lier rett etter jobb på fredag, der ble jeg møtt av Tonje og Zimbo på perongen. Ble med dem på agility-trening før vi satte kursen mot Kongsberg (eller K-town som de sier der oppe/nede?), dro rett på kiwi å handlet en stor pose med smågodt og potetgull. Når vi kom hjem så lagde vi svinekjøtt med ris i sursøt saus, det er en obligatorisk tradisjon vi har. Narnia gikk over tv skjermen, mens vi sovnet sakte men sikkert.

Dagen etter var det tidlig opp og rett i bakken, vel nesten.. Vi spiste omelett først, og Tonje hadde rota bort den ene votten sin (!), noe som skulle skape store forsinkelser i timeplanen. Etter mye om og men fikk vi rumpa ut døra, og var på vei. Det var kjempe morsomt og ikke minst deilig å stå på snowboard igjen! Det brandt i låra og kulda beit i kinnene, men det var verdt alle penga og blåmerkene jeg nå har pådratt meg.




Etter turene i bakken, så skulle vi egentlig bare hjem å slappe av før vi skulle ut å ake sammen med noen kompiser av Tonje. Men vi klarte å sovne i senga begge to etter "the town", så gutta ringte og ringte - forgjeves.. Da vi våknet noen timer senere, så oppdaget Tonje at telefonen hennes hadde vært på lydløs. Jada, så vi møtte de i sentrum og lekte rånere fra Hokksund istede.

På søndag sto vi opp klokken 6:00, hoppa i dusjen og føyk avgårde til Sandefjord sammen med Matilda. Svenskeferja gikk klokken 10:00, og vi hadde frokostbuffet.. Mmmm! Fikk handla oss ferdige i taxfree'n og hengt litt i baren før vi var fremme i Strømstad. Tonje holdt på å kjøre ned han ene som vinka oss ut av båten, men det er en heeelt annen historie som jeg kommer til å le av resten av livet (lurt å skru på bilen før man skal kjøre, Tonje?).

Vi kjørte til Nordby i Lervik og tok en skikkelig harry-handel på matbutikken og diverse annet før Tonje kjørte meg hjem til Oslo. Var så vidt ho kom seg levende ut av byen igjen stakkars, så takk for det! Gleder meg til neste gang jeg ser ho allerede, det er så alt for skjeldent.

Skal legge ut flere bilder fra fjellet og Svergie, men Tonje gidder ikke å hente kameraet i bilen ikveld - så dere får skylde på henne så lenge. Peace!

1 kommentar: